Zauchner, Sabine (2021). Gendersensibilität im Makerspace: Ja klar! TMW zine, https://www.technischesmuseum.at/gendersensibilitaet_im_makerspace_ja_klar
Zauchner, Sabine (2021).Rollenmodelle im TECHLAB. TMW zine, https://www.technischesmuseum.at/rollenmodelle_im_techlab
Limbeck, Elisabeth und Zauchner, Sabine (2021). Makerspaces are not for females, are they? Science and Technology Studies Conference, June 17-19. Book of Abstracts, pp. 96 . PDF: STS Italia Book of Abstracts
Zauchner, Sabine (2021). How to Empower Parents to Take Over their Gatekeeper Role in STEM. Network Gender and STEM Conference , August 30 - 31. Book of Abstracts, pp. 121 - 122. PDF: GenSTEM Abstract Book.
Zauchner, Sabine, S. Stella-Pfeiffer, S. Wimmer, I. Aistleitner, N. Denk, N. Salomon, M. Hollinetz, T. Wernbacher (2021). How to Engage Parents in STEM, 15th International Technology, Education and Development Conference, INTED2021 Proceedings, pp. 4732-4741.
Ertl, Bernhard, Zauchner, Sabine (2020). Game-Based Learning for Facilitating Equity in ICT. International Journal of Gender, Science and Technology 12 (2), 223-245. PDF:http://genderandset.open.ac.uk/index.php/genderandset/article/view/536
Astrid Weiss, Anna Pillinger, Katta Spiel, and Sabine Zauchner-Studnicka (2020). Inconsequential Appearances: An Analysis of Anthropomorphic Language in Voice Assistant Forums. In Extended Abstracts of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI EA ’20). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 1–7. DOI: https://doi.org/10.1145/3334480.3382793
Zauchner-Studnicka, Sabine A. (2017). A Model for Reverse-Mentoring in Education. Waset International Science Index, Educational and Pedagogical Sciences, 11 (3), 495-502. PDF: http://waset.org/publications/10006506/a-model-for-reverse-mentoring-in-...
Zauchner-Studnicka, S., Gindl, M., Permoser, K., & Süss-Stepancik, E. (2017). Reverse-Mentoring an Schulen: Hintergründe und Implementierungsmöglichkeiten (re-ment Projektpublikation). Wien: MOVES - Zentrum für Gender und Diversität. PDF: http://re-ment.at/#p515
Zauchner-Studnicka, Sabine, Hornung-Prähauser, Veronika, Plößnig, Manuela, Leutner, Michael, Kautzky-Willer, Alexandra (2016). Wie Gender in die Diabetes Selbstmanagement-Applikation kommt-ein vielversprechender Weg. GENDER-Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft, 8 (3), 130-147.
Zauchner Sabine (2013). Lernen und Lehren mit neuen Technologien aus der Perspektive der Geschlechterforschung – Der technologische Diskurs. In Ebner Martin, Schaffert Sandra (Eds.), ITL3T – Lernen und Lehren mit Technologien. Ein interdisziplinäres Lehrbuch. PDF: Genderforschung - ihr Blick auf das Lehren und Lernen mit neuenTechnologien
Zauchner Sabine, Herber Erich (2011). Gender-IST-Analyse der IT-Infrastruktur an österreichischen Schulen. Unveröffentlichter Forschungsbericht, Department für Interaktive Medien und Bildungstechnologien, Donau-Universität Krems.
Zauchner Sabine, Gindl Michaela, Steinmann Renate, Häusler Elisabeth (2011). Wie wird Forschung gendersensibel? Ein Leitfaden zur Integration von Gender-Aspekten in die Forschung. Salzburg: Salzburg Research. PDF: Gender in die Forschung
Gindl Michaela, Hefler Günter, Hellmer Silvia (2011). Leitfaden für gendersensible Didaktik (2. Auflage). Wien. PDF: Leitfaden Teil 1, Leitfaden Teil 2, Leitfaden Teil 3
Zauchner Sabine, Stepancik Evelyn, Wiesner Heike (2010). Facebook, Twitter & Co. Gendersensible Lehre im Web 2.0. Soziale Technik: Zeitschrift für sozial- und umweltverträgliche Technikgestaltung, 2, (pp. 20-22). PDF: Gendersensible Lehre im Web 2.0
Gindl Michaela, Zauchner Sabine, Bammer Doris (2010). ADVANCE – Advanced Training for Women in Scientific Research: A Review of an Innovative Concept. In Anne-Sophie Godfroy-Genin (Ed.), Women in Engineering and Technology Research - The PROMETEA Conference Proceedings (pp. 427-442.). Berlin, Münster: Lit Verlag. PDF: Advanced Training for Women in Scientific Research
Husu Liisa, Siebenhandl Karin, Apostolov Georgi, Zauchner Sabine, Gindl Michaela, Bammer Doris (2009). ADVANCE – Advanced Training for Women in Scientific Researchacross Europe: A Review of an Innovative Program. In Anne Lipinsky (Ed.), Encouragement to Advance – Supporting Women in European Scientific Careers. CEWS Beiträge No5., (pp. 119-136). Bielefeld: Kleine Verlag.
Zauchner Sabine, Wiesner Heike, Steiner-Wiesner Andreas (2009). Fe|male – Developing Web 2.0 Learning Scenarios – a participatory and gender sensitive approach. In Gómez Chova Luis, Martí Belenguer David, Candel Torres Ignacio (Eds.), Proceedings of the ICERI 2009, International Conference of Education, Research and Innovation (pp. 5104-5111). Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED). PDF: Developing Web2.0 Scenarios
Wiesner Heike, Zauchner Sabine (2008). Web 2.0 Deployed: Wikis and Tacit - Female - Knowledge. In Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2008 (pp. 2787-2790). Chesapeake, VA: AACE. PDF: Web 2.0 Deployed - Wikis and Tacit Female Knowledge
Zauchner Sabine (2008). Neue Medien: Neue Handlungsräume für Mädchen und junge Frauen. In Blaschitz Edith, Seibt Martin (Eds.), Medienbildung in Österreich (396–406). Münster: Lit Verlag.
Zauchner Sabine, Zens Birgit, Siebenhandl Karin, Jütte Wolfgang (2008). Gendersensitives Design durch partizipative Mediengestaltung: Evaluationskonzept zur Entwicklung eines Online-Rollenspiels für Mädchen. In Schachtner Christina, Höber Angelika (Eds.), Learning Communities: Der Cyberspace als neuer Lern- und Wissensraum (pp. 247-258). Münster: Campus Verlag. PDF: Gendersensibles Design durch partizipative Mediengestaltung
Zauchner Sabine, Siebenhandl Karin, Gindl Michaela, Pegah Ladan, Hirschberg Ganit (2007). A Roleplay for Girls: The Research Based Development of an Interactive Career Platform. In Zauchner Sabine, Siebenhandl Karin, Wagner Michael (Eds.), Gender in eLearning and Educational Games (pp. 293-308). Innsbruck: Studienverlag. PDF: A Roleplay for Girls
Zauchner Sabine (2007). Girls Just Want to have Fun. Ein Participatory-Design-Ansatz in der Entwicklung eines Rollenspiels für Mädchen. Soziale Technik – Zeitschrift für sozial- und umweltverträglliche Technikgestaltung, 1(07), (pp. 17-19). PDF: Girls Just Want to Have Fun
Zauchner Sabine (2007). gender.neuemedien.identität. Computer und Unterricht, 68, (pp. 46-49). PDF: Gender Neue Medien Identität
Zauchner Sabine, Siebenhandl Karin, Wagner Michael (2007). Gender in eLearning and Educational Games. Innsbruck: Studienverlag. Link Studienverlag
Zauchner Sabine, Zens Birgit (2007). Gender Sensitive Media Composition through Participatory Design: Evaluation Concept for the Development of an Online Role-Play Game for Girls. In Richards Griff (Ed.), Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2007 (pp. 556-561). Chesapeake, VA: AACE. PDF: Gender Sensitive Media Composition
Gindl Michaela, Pellert Ada (2007). Gender Equity and Higher Education Reform in Austria. In: Danovitz Sagaria Mary Ann (Ed.): Women, Universities, and Change. Gender Equality in the European Union and the United States. New York: Palgrave Macmillan (pp. 61-72). PDF: Gender&Equity Austria
Wroblewski Angela, Gindl Michaela, Leitner Andrea, Pellert Ada, Woitech Birgit, Lassnigg Lorenz, Polt Wolfgang (2007). Wirkungsanalyse frauenfördernder Maßnahmen des bm:bwk. Materialien zur Förderung von Frauen in der Wissenschaft, Band 21. Wien: Verlag Österreich.
Zauchner Sabine, Schwed Gerhard, Siebenhandl Karin, Schneider Johannes (2006). SITCOM – Simulating IT Careers for Women. Educational Games im Unterricht. In Mittermeir Roland, Pauschenwein Jutta, Zwiauer Charlotte, Günther Johann, Smolle Josef, Hoffmann Kurt (Eds.), Forschung zu blended learning. Österreichische F&E Projekte und EU Beteiligungen (pp. 247-266). Graz: Verlag Forum Neue Medien in der Lehre. PDF: SITCOM Educational Games im Unterricht